Enerji tüketim bedeli nedir?
1 Ağustos 2019’dan sonra faturalarda yer alacak “Enerji tüketim bedeli” önceki dönemlerde faturalarda yer alan Dağıtım bedelini de içermektedir. “Enerji tüketim bedeli” dışında kalan ve mevzuat gereği faturada yer alması gereken diğer bedeller ile vergi, fon, paylar faturanızda ayrıca gösterilmeye devam edecektir. Faturalanan tüketiminizin toplamında herhangi bir matrah ve katsayı değişimi olmayacaktır. Faturanızın doğruluğunu kontrol etmek için tıklayınız.
Fatura borcumu nereden öğrenebilirim?
Sepaş Cebinde mobil uygulamamız üzerinden Fatura sekmesine tıklayarak, Online İşlemlerden "Borç Sorgulama" menüsünü kullanarak veya Çağrı Merkezimizi arayarak öğrenebilirsiniz.
Fatura itirazında bulunduğum halde neden elektriğim kesildi?
İtiraz ettiğiniz faturayı ödemeniz gerekmektedir. Yapılan inceleme lehinize sonuçlandığı takdirde ödediğiniz tutar tarafınıza iade edilecektir.
Tarifeme göre fatura hesaplaması nasıl yapılmaktadır?
Faturanızın ‘Abone Grubu’ alanında yer alan tarifenize ait birim fiyatlar Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından belirlenmekte olup, tarife tablolarına https://www.epdk.gov.tr/Detay/Icerik/3-1327/elektrik-faturalarina-esas-tarife-tablolari linkinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca fatura hesaplama modülünden (https://lisans.epdk.gov.tr/epvys-web/faces/pages/online/tarifeFatura/tarifeFatura.xhtml) faturanızı kontrol edebilirsiniz.
Tarifemi nasıl öğrenebilirim?
Müşterilere ait tarife bilgileri fatura üzerindeki ‘Abone Grubu’ alanında yer almaktadır. Ayrıca Müşteri Hizmetleri Merkezimiz veya Çağrı Merkezimizden tarife bilgilerine ulaşabilirsiniz.
Tek zamanlı tarifedeyim, fakat fatura tutarım gündüz/puant/gece değerlerinde tüketim değerleri yer alıyor. Nasıl itiraz edebilirim?
Elektronik sayaçlarda enerji tüketim değerlerinin gösterimi gündüz/puant/gece şeklinde olup, fatura tutar hesaplamalarınız aktif (toplam tüketim) tüketim baz alınarak yapılmaktadır.
Faturam neden ulaşmadı?
Sayacınız bölgenizde yer alan Dağıtım Şirketi tarafından okunarak faturalanır ve sayaç mahaline bırakılır. Faturanızın çıkmaması aşağıdaki nedenlerden herhangi birisi olabilir;
- Tüketiminizin az olması
- Tüketiminizin tarifenize ait konulan limit üstü kontrollerinden geçmemesi
- Okuma esnasında yaşanan teknik arızalar, kontrol kriterleri veya sayaca ulaşılamaması
- Sayacınızın arızalı olması. Böyle bir durumda sayacınızı kontrol ettirmek istiyorsanız bölgenizde yer alan Dağıtım Şirketi'ne başvuru yapmanız gerekmektedir.
Faturam tüketim yapmadığım halde yüksek geliyor. Doğruluğunu nasıl kontrol edebilirim?
Fatura kaleminin birim bedelleri EPDK tarafından belirlenmektedir. Fatura hesaplama modülünden faturanızı kontrol edebilirsiniz.
- Faturanızda yer alan ilk okuma ve son okuma tarih farkı anlamına gelen okuma gün sayısı daha önceki faturanızdan farklı olabilir. (Örneğin; bir önceki faturanız 25 gün, bu faturanız 32 gün olabilir.)
- Faturanızda ek tüketim ya da ek bedeller yer alıyor olabilir. Faturamı nasıl okurum sayfamıza tıklayarak faturanızda yer alan kalemleri inceleyebilirsiniz.
- Sayacınız ile ilgili teknik bir arıza olabilir. Sayacınızın doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istiyorsanız, Dağıtım Şirketi'ne başvuru yapmanız gerekmektedir.
- Hala faturanızın hatalı olduğunu düşünüyorsanız, incelenmesi için size en yakın Müşteri Hizmetleri Merkezimiz, web sitemizde bulunan Online İşlemler menümüz, Sepaş Cebinde mobil uygulamamız veya 444 5 186 numaralı Çağrı Merkezimiz aracılıyla itiraz başvurunuzu oluşturabilirsiniz.
İtirazda bulunduğum faturayı ödemeli miyim?
Evet, ödemeniz gerekmektedir. Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 36. maddesine göre, fatura itirazı ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. İtirazınızın olumlu sonuçlanması halinde, Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne uygun şekilde fatura tutarınızın iadesi yapılacaktır.
Faturamın hesaplama metodolojisi nedir?
Web sitemizde yer alan "Bilgi Merkezi" sekmesinde ‘Faturamı Nasıl Okurum?’ sayfamıza tıkayarak faturanızda yer alan kalemlerle ilgili detay bilgiye ulaşabilirsiniz.
Faturamı hangi yollarla ulaştırabilirsiniz?
E-posta veya kağıt (Rulo fatura/A4 fatura) fatura olarak alabilirsiniz. Sepaş Cebinde mobil uygulamamız üzerinden veya size en yakın Müşteri Hizmetleri Merkezimize ya da Çağrı Merkezimize ulaşarak iletişim bilgilerinizi güncelleyerek fatura iletim tercihinizi değiştirebilirsiniz.
Elektronik ortamda aldığım faturanın geçerliliği var mı?
Şirketimiz 1 Ocak 2016 tarihi itibarıyla e-arşiv uygulamasına geçmiştir. Vergi Usul Kanunu’nun 397 sıra no'lu tebliği gereğince e-posta ile gönderilen bu faturaların mali değeri ve geçerliliği olup, ayrıca kağıt fatura gönderilmesine gerek bulunmamaktadır.
Ulusal Tarife Nedir?
Ulusal Tarife, EPDK'nın yayınladığı, Serbest Tüketici hakkını kullanmayan veya Serbest Tüketici Limitini geçemeyen son kullanıcıların tabii olduğu düzenlemeye tabi tarifedir.
Sayacınızı kim, nasıl okur?
Sayacınız bulunduğuz bölgenin Dağıtım Şirketi tarafından Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında belirlenen periyotlarda okunmaktadır.
Ek tüketim nasıl hesaplanır?
Sayacın tüketicinin kusuru dışında hatalı tüketim kaydettiğinin ya da hiç tüketim kaydetmediğinin belirlenmesi sonucu yapılan (+.-) tüketimler Dağıtım Şirketi tarafından hesaplanmaktadır. Bu kapsamda söz konusu (+.-) tüketimler Görevli Tedarik Şirketi tarafından faturalandırılmakta, ek tüketim formu faturalama öncesi/sonrası ya da faturayla birlikte gönderilmektedir. Bu kapsamda oluşturulan ek tüketim itirazları Dağıtım Şirketi tarafından açıklanabilmektedir.
Çok zamanlı tarife nedir?
Tarifesi çok zamanlı olan müşterilere belirlenen 3 zamanlı aktif enerji birim fiyatları üzerinden faturasının hesaplanmasıdır. Tarife değişikliği talebi yapılmadığı sürece elektronik sayaca sahip müşteriler tek zamanlı tarifeden faturalanmaktadır.